Humanification – De grootste innovatie is de mens zelf

Posted by

Door de digitale transformatie moeten organisaties veranderen. Het succes van de digitale transformatie en daarmee de toekomst van de organisatie ligt bij mensen met de juiste digitale vaardigheden en expertise.

Hiërarchische structuren verdwijnen en verouderde vaardigheden worden minder belangrijk. Robotica gaat steeds meer vaardigheden overnemen, aangevuld met de capaciteiten van mensen om problemen op te lossen. Dit betekent dat soft skills waardevol zijn in de organisatie van de toekomst. Hoe ga jij als organisatie om met nieuwe veranderingen? Hoe ziet jouw organisatie in de toekomst eruit?

De toekomst van werk zal in teken staan van automatisering, digitale platforms en andere innovaties. De impact van deze nieuwe digitale technologieën op de arbeidsmarkt gaat disruptie veroorzaken. Met andere woorden: dit gaat de fundamentele aard van werk veranderen. Kunstmatige intelligentie (AI) en robotica hebben de komende jaren diepe impact op de toekomst van werk, vaardigheden en het inkomen van mensen. Daarom moeten organisaties onder andere de focus leggen op het accepteren van kunstmatige intelligentie en robotica.

Nieuwe innovaties ontwrichten ook de manier van leidinggeven en de visie van bedrijven. Dit eist nieuwe vaardigheden van zowel werknemers en als managers. Het inspelen op technologische innovaties gaat managers, bedrijfsleiders en werknemers enorm vooruit helpen. Nieuwe vaardigheden voor onderwijs, trainingen en het sociaal contact gaan hier centraal staan. Zo gaan juist soft skills een belangrijke rol spelen bij het ontwikkelen van nieuwe vaardigheden.

Leave a Reply

Your email address will not be published.